JEZIK NA VAGI naziv je rubrike u emisiji “Kod nas doma”. Riječ je o edukativno-zabavnim tv-prilozima koji pokrivaju teme iz područja fonetike i retorike.
Nikome nije ugodno sjediti obasjan reflektorima, govoriti pred kamerama i slušati vlastiti glas. Nastup u medijima neprirodna je situacija za koju se treba dobro pripremiti.
Pripremu govora uvelike olakšava recept za njegovo sastavljanje – kompozicija govora. Dobro je znati koji su sastojci potrebni za uvod, što uvrstiti u glavni dio i čime začiniti zaključak.
Uspješnost komunikacije u poslovnom okruženju, pogotovo između šefa i zaposlenika, ponajviše ovisi o empatiji, povratnoj informaciji i emocionalnoj inteligenciji.
Svaki sastanak trebao bi imati jasan cilj, agendu, relevantne sudionike i točno određeno trajanje. To su osnovni preduvjeti za učinkovit sastanak.
Govornika vrlo lako mogu omesti razne okolne stvari ili nepredviđeni događaji. U takvim trenucima, važno je znati na njih reagirati i ne dopustiti da nam poremete tijek misli.
Kada dođe trenutak u kojem osoba mora donijeti odluku, postoje stvari koje će u tome odigrati ključnu ulogu. Znajući koje su to stvari, druga strana može dobro razraditi svoju taktiku uvjeravanja.
Čitanje reklama posebna je vrsta čitanja u kojoj i glas i izvedbu treba prilagoditi i proizvodu i ciljanoj publici. Pri uvježbavanju različitih interpretacija dobro dođe pomoć govornog trenera.
Bez obzira na to drži li se zdravica na vjenčanju ili na poslovnom domjenku, uvijek je cilj stvoriti ugodno ozračje. U ovoj posebnoj retoričkoj vrsti dominiraju figurativnost, humor i osobnost.